بالا رفتن از پله ضرر دارد یا پایین آمدن از آن؟
مشکلات رفتاری در کودکان اتیسم
مشکلات رفتاری در کودکان اتیسم
آموختن نوبت گیری کودکان
آموختن نوبت گیری کودکان

بالا رفتن از پله ضرر دارد یا پایین آمدن از آن؟

بالا رفتن از پله ضرر دارد یا پایین آمدن از آن؟

بالا رفتن از پله ضرر دارد یا پایین آمدن از آن؟

بالا رفتن از پله ضرر دارد یا پایین آمدن از آن؟
👇👇👇👇

🔹پایین رفتن از پله بر خلاف بالا رفتن برای مفصل زانو خطرناک است، زیرا هنگام پایین رفتن از پله فشار به اضافه وزن بدن بر مفصل وارد می‌شود، ولی هنگام بالارفتن از پله ماهیچه درگیر می‌شود و وزن بدن را تحمل می‌کند، بنابراین در پایین آمدن از پلکان باید احتیاط کرد.

🔹 بالارفتن از پله نه تنها آسیبی به مفصل زانو نمی رساند، بلکه با تقویت عضلات مفصل زانو باعث کاهش فشار بر این مفصل می شود. در سنین بالا حتی اگر تلاش شود تا بیشتر ماهیچه درگیر فشار بالا یا پایین رفتن از پله شود، با این وجود به علت ضعف عضلانی افراد مسن تا حدی به مفصل فشار خواهد آمد، ولی در سنین پایین تر به تقویت عضله منجر می‌شود.

🔹 برای کاهش آثار مضر پایین آمدن از پله باید زاویه ۱۵ تا ۲۵ درجه در مفصل زانو ایجاد شود تا ماهیچه‌ها نیز در تقسیم و تحمل وزن نقش داشته باشند و فشار وارده بر مفصل زانو را کاهش دهند. درباره نقش کفش در سلامت مفاصل به ویژه هنگام استفاده از پلکان بادی گفت، نباید کفش‌های تخت یا پاشنه بلند پوشیده شود، بلکه کفش باید ۲ تا ۳ سانتیمتر پاشنه داشته باشد و وزن نیز در فشار به مفاصل به شدت موثر است، به خصوص در هنگام پایین آمدن از پله.

 

بالا رفتن از پله ضرر دارد یا پایین آمدن از آن؟

بالا رفتن از پله ضرر دارد یا پایین آمدن از آن؟

🔹درباره حالت بدن در هنگام راه رفتن به طور کل و استفاده از پلکان باید گفت: توصیه ما این است که همواره به صورت صاف حرکت کنند و شکم را به جلو ندهند یا ستون فقرات را به جلو و عقب ندهند. هر چه وزن فرد کمتر باشد فشار بر ستون فقرات نیز کاهش می‌یابد.

🔹به کسانی که از درد ستون فقرات شکایت دارند نیز توصیه می‌کنیم که آب‌ درمانی کنند، چرا که آب باعث بی‌وزنی و کاهش فشار بر ستون فقرات می‌شود. بنابراین هر چه فشار بر روی ستون فقرات به واسطه کاهش وزن کمتر باشد، مفیدتر است. درباره نحوه صحیح راه رفتن نیز باید گفت: باید تمام پا بر روی زمین قرار داده شود و تنها پاشنه یا پنجه را روی زمین قرار نداد تا تمام کف پا فشار را تحمل کرده و به بدن منتقل کند. برای راه رفتن بهتر است ابتدا بخش بیرونی پا را بر زمین گذاشت تا ماهیچه‌های بیرونی که بسیار قوی هستند وزن را تحمل کرده و سپس ماهیچه‌های درون پا، وزن را تقسیم کنند.

 

منبع مطلب : بیتوته

[تعداد: 4    میانگین: 5/5]
مرکز توانبخشی باران
مرکز توانبخشی باران
این مرکز با تلاش دکتر جواد نژادی تاسیس شد , فعالیت مرکز توانبخشی باران در زمینه های ( بیش فعالی , گفتاردرمانی , کاردرمانی , مفاهیم بینایی , اختلال یادگیری , اوتیسم , نوروفیدبک , آزمون های شناختی , توانبخشی شناختی و … ) میباشد

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *