چالش یادگیری خاص اختلالات طیف اوتیسم
درد ساق پا یا شین اسپلینت
درد ساق پا یا شین اسپلینت
جایگزین مناسب برای تنبیه بدنی کودکان
جایگزین مناسب برای تنبیه بدنی کودکان

چالش یادگیری خاص اختلالات طیف اوتیسم

اختلالات طیف اوتیسم

اختلالات طیف اوتیسم

⭕️آشنایی با موارد چالش یادگیری خاص اختلالات طیف اوتیسم :

💢 توجه؛

کودکان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم به جای توجه طبیعی به آدمها،مثلا توجه به صورت،حالات بدنی و صدایشان،تمایل دارند توجه زیادی به اشیا و انواع دیگر اطلاعات غیراجتماعی بکنند.(چراغها،الگوها و…)

💢 انگیزه اجتماعی
كودكان اتیستیک بجای دنبال کردن آدمها برای تعامل یا انگیزه به اشتراک گذاشتن تجربیات، ترجیح میدهند اوقاتشان را به تنهایی سپری کنند یا در نزدیکی دیگران بازی کنند،اما با آنها بطور اشتراکی بازی نکنند.

💢 استفاده از حالات بدن؛
زمانی که کودکان اتیستیک میخواهند ارتباط برقرار کنند معمولا از حالات و حرکات بدن برای در میان گذاشتن تجربیاتشان با دیگران استفاده نمی کنند. مثلا اشاره کردن یا نشان دادن چیزی به دیگران. حتی تمایلی هم به درک یا پاسخ به حرکات و اشارات ارتباطی دیگران ندارند.

💢 تقلید و نوبت گیری؛
کودکان اتیستیک معمولا کارهای دیگران را تقلید نمی کنند،در بازیهای رفت و برگشتی/نوبتی مشارکت نمیکنند و به نظر نمیرسد که این بازیها برای او لذت خاصی داشته باشد.

اختلالات طیف اوتیسم

اختلالات طیف اوتیسم

💢 بازی با اسباب بازی؛
کودکان مبتلا به اوتیسم به جای کاوش اشیا و استفاده از آنها در کارهای خلاقانه بیش از حد بر مجموعه کوچکی از اشیا تمرکز کرده و یک عمل را بارها و بارها تکرار میکنند. زمانی که این الگوی بازی توسط دیگران مختل میشود آنها احتمالا مضطرب میشوند.آنها ترجیح میدهند به تنهایی با اسباب بازی ها بازی کنند.

💢 صحبت کردن؛
کودکان خردسال مبتلا به اوتیسم به جای تولید انواع صداها و توجه به صدای سایر افراد،ممکن است بطور غیرمعمولی ساکت باشند.امکان دارد تعداد کمی از صداها را تولید کنند و صداهای آنان زیاد شبیه به گفتار نباشد.آنها مایل نیستند به وسیله صداهای خود پیامی را به دیگران منتقل کنند.

💢 برانگیختگی و حساسیت حسی؛ کودکان مبتلا به اتیسم در مقایسه با سایر کودکان ممکن است نسبت به انواع احساسات بیش از حد تحریک پذیر یا غیرپاسخگو باشند.ممکن است آنها حساسیت زیادی به لمس شدن،صداها،یا نور داشته باشند.

📚ارتباط و تعامل با کودکان مبتلا به اوتیسم نوشته سالی راجرز//مترجم نسرین بهنام

مرکز توانبخشی باران
مرکز توانبخشی باران
این مرکز در سال ۱۳۸۳ با تلاش دکتر جواد نژادی تاسیس شد , فعالیت مرکز توانبخشی باران در زمینه های ( بیش فعالی , گفتاردرمانی , کاردرمانی , مفاهیم بینایی , اختلال یادگیری , اوتیسم , نوروفیدبک , آزمون های شناختی , توانبخشی شناختی و … ) میباشد

سیستم نظردهی برای این مطلب توسط مدیریت بسته شده است.